A miña proposta didáctica está baseada nun pintor indíxena co fin de dar visibilidade non só a este tipo de arte senón tamén a esta cultura tan descoñecida para gran parte do mundo.
Esta idea xorde a raíz dunha visita a National Art Gallery na que tiven o pracer de ver moitas obras dentro do denominado arte indíxena. Se ben podería ter escollido outro artista, quizais Norval Morrisseau me pareceu o idóneo polo seu tratamento da realidade e da cultura.
A continuación podedes ler unha breve biografía así como os rasgos máis relevantes da súa obra:
Norval Morrisseau, tamén coñecido
como Copper Thunderbird, foi un artista indíxena canadense coñecido como “o
Picasso do Norte”. Naceu no ano 1932 na reserve de Sand Point Ojibwe preto de
Beardmore, Ontario.
Seguindo a tradición
Anishnaabe, foi criado polos seus avós maternos. O seu avó era un chamán que lle
aprendeu as tradicións e lendas da súa cultura, mentres que a súa avoa era unha
católica devota que lle deu a coñecer o cristianismo. Este contraste entre as dúas
relixións foi un factor que influiu o seu desenvolvemento como artista.
Aínda que a fama se fixo
esperar, é un referente dentro da arte indíxena norteamericana. Fundou a famosa Woodlands School of Canadian Art, así
como formou parte do Indian Group of
Seven.
Morreu no ano 2007 afectado
pola enfermidade de Parkinson.
A súa obra
Morrisseau foi un pintor
autodidacta que desenvolveu o seu propio estilo. Dado que viviu parte da súa
vida nun lugar remoto e aillado, non se viu influenciado polo estilo doutros
artistas.
Inicialmente pintaba
especialmente na cortiza das árbores, en coiro e nas pedras pero ao longo da
súa vida empregou todo tipo de materiais e superficies.
Na súa obra representou as
lendas da súa xente, as súas loitas existenciais e o seu profundo misticismo e
espiritualidade.
As tradicións e crenzas dos
Anishinaabeg, tamén chamados Ojibwa, foron silenciadas pola igrexa e o Estado
durante varias xeracións e el deulles visibilidade. Pode dicirse que foi un
embaixador da súa cultura.
Moitas das súas pinturas teñen
animais, humanos ou seres fantásticos como protagonistas. Entre os temas máis
recurrentes da súa obra atopamos a natureza, os seres, a transformación, as
ceremonias, a dor e a emigración.
Algúns elementos que tenden
a estar presentes nestas pinturas con
coloridas figuras son a troita sagrada, o espíritu do castor, as aves como os
gansos, os chamanes ou a lúa conxelada de novembro.
Ademáis das características
xa mencionadas, cómpre salientar o uso de certa simboloxía como as
transformacións ou a simultaneidade, isto é, as representacións dunha figura
humana ou un animal con dúas siluetas ao mesmo tempo, sendo a máis frecuente a
combinación dunha forma humana cun paxaro. Outra singularidade reside no
reflexo do interior dos seres como se dunha radiografía con raios- X se tratase
co fin de mostrar a vida espiritual interior. O uso de liñas de comunicación
entre humanos e animais indica a
interdependenza nas relación entre o home e a natureza. Por último, a miúdo se
poden ver nas súas obras círculos divididos e conectados por liñas que se
comunican entre si. Estes círculos simbolizan a dualidade presente no mundo: o
bon e o malo, a noite e o día, o ceo e a terra, etc.
Trátase dun artista singular
e moi influínte, predecesor da arte indíxena canadense contemporánea.
Algúns exemplos que serven para ilustrar os principais
rasgos da súa obra son:
 |
Misipeshu |
 |
Birds with fish |
 |
Mother earth |
 |
Animal world |
 |
Balance |
 |
Bears with children |
 |
Fish with eggs |
 |
Animal unity |
 |
The great eagle |
 |
Sacred beaver |
 |
Thunderbird |
 |
Turtle island |
 |
Sacred bear |
 |
Shaman |
 |
Mother and child |
 |
Nocturnal reflections |
 |
The great mother |
Escollín un cadro diferente para cada grupo do que despois de presentarlles ao artista e as súas principais características, o alumnado fixo a súa propia versión.
Aínda que moitos/as de vós xa veríades a exposición resultante desta proposta didáctica, a continuación podedes ver algunhas imaxes.
Ademáis das actividades propias da área de Arts and Crafts previstas, co fin de que o alumnado se familiarizase con este fermoso país, levouse a cabo unha presentación con algúns dos datos máis relevantes. A continuación podedes vela.
No hay comentarios:
Publicar un comentario